Kevesen tudják, de volt idő, amikor a magyar illatszergyártás és kozmetikai ipar az aranykorát élte a saját parfümöket és krémeket fejlesztő és árusító patikákkal és illatszertárakkal. Nemhogy tartotta a lépést, de versenyzett is a külföldi termékekkel.


Manapság már inkább a trendkövetés maradt számunkra, ám néha úgy tűnik, nehezen élünk még ezzel a lehetőséggel is. Mint illatesztéta azt a kort vízionálom, amikor nem csupán dizájnereket, textiltervezőket és bútorkészítőket, hanem az illatszeripar kreatívjait is megfordulni látja az, aki ellátogat a párizsi Maison et Objet prominens eseményére. Hogy hogy kerül a csizma az asztalra, azaz az illat a bútorok közé? Úgy, hogy ez, a nemzetközi porondon is az egyik legnagyobb nemzetközi lakberendezési és belsőépítészeti designvásár egy teljes szekciót szentelt a lakásparfümök legújabb trendjeinek.


A világ minden tájáról 127 cég mutatta be a nagyérdeműnek, hogy milyen dimenziókba is lehet emelni az illatgyertyákat, bambuszrudas illatosítókat úgy, hogy az orron kívül a szemet is elbűvölje. A lakásparfümök legújabb generációjának ugyanis már új technológiákkal, kifinomult alapanyagokkal kell alkalmazkodnia a különböző otthonok belsőépítészeti stílusához.


Minimalista, romantikus, egzotikus vagy ökotudatos – minden irányzat képviselte magát az idei kiállításon. Tesztelni lehetett a parfümpuskákat, az illatozó macarone-okat, a fürdőszobaillatosító sókat, a hordozható és különböző színekben pompázó diffúzereket. A lakásparfüm.hu üzletében több márkát is letesztelhet az, akinek a trendkövetés a dizájn minden területén fontos.



Lipovszky Csenge

Bejegyzések